Wszystkie »

  • Wpisów:5
  • Średnio co: 301 dni
  • Ostatni wpis:4 lata temu, 12:02
  • Licznik odwiedzin:1 429 / 1808 dni
Jesteś niezalogowany. Niektóre wpisy dostępne są tylko dla znajomych.
 
Jeśli chcemy przejść na wegetarianizm musimy pamiętać o tym, że mięso zawiera wiele witamin, minerałów oraz innych ważnych dla naszego zdrowia substancji. W produktach roślinnych także znajdziemy te składniki. Dzisiejszy tekst będzie o tym, czym możemy zastąpić mięso.

W produktach mięsnych znajdziemy aminokwasy, tłuszcze nienasycone i nasycone, żelazo oraz witaminy A, B i D. Poniżej podane są produkty wegetariańskie, które posiadają te substancje.

AMINOKWASY: jaja, sery, produkty zbożowe, kukurydza, mleko, brukselka, brokuły, szpinak, warzywa strączkowe, banany, nabiał, ryż, orzechy, migdały, sezam, siemię lniane.

TŁUSZCZE NIENASYCONE: orzechy, ziarna, nabiał, jaja.

TŁUSZCZE NASYCONE: masło, śmietana, mleko, ser żółty, kakao, oleje, oliwa z oliwek.

ŻELAZO: melasa, fasola, płatki śniadaniowe wzbogacane żelazem, brokuły, groch, szpinak, suszone morele, rodzynki, pestki, dyni, tymianek, mak, orzechy.

WITAMINA A: mleko, sery, jaja, masło, brokuły, marchew, papryka, pomidor, brzoskwinia, śliwka.

WITAMINA B: ziemniaki, dynie, słonecznik, sezam, jajka, fasola, nabiał, rośliny strączkowe, ryż, suszone owoce, sery, otręby, drożdże, kukurydza, arbuz, banany, melony, grejpfruty, brzoskwinie, winogrona, kalafior, buraki, pomidory, marchew, kasza, śliwki, morele, jabłka, pieczywo, kiwi, truskawki, orzechy, sałata.

WITAMINA D: jaja, margaryna, tran, masło, jogurty wzbogacone o tą witaminę.
 

 
Film, który łapie za serce.
 

 
Cześć Wam!
Dziś pojawi się pierwszy przepis. Jest szybki i łatwy do zrobienia. Może służyć jako lekka kolacja lub śniadanie. Mianowicie jest to sałatka z orzechami piniowymi. Są one naturalnym źródłem żelaza, magnezu i witaminy K.

Ilość: 1 miska (dla 1 osoby)

Czas przygotowania: 15 min.

Składniki: 1 pomidor, ser śmietankowy w plastrach Capresi, ok. 25g orzechów piniowych, sól, pieprz i zioła do smaku.

Przygotowanie:
1. Myjemy pomidora i kroimy w kostkę.

2. Kroimy ser i dodajemy razem z orzechami.

3. Przyprawiamy według uznania. Ja do sałatki, oprócz soli i pieprzu, dodałam również bazylię i mieszankę włoskich ziół.

Jeśli chcemy możemy zjeść sałatkę samą lub z pieczywem. Moją propozycją jest niskokaloryczne pieczywo Sonko.



SMACZNEGO!
 

 
Jeśli chcemy przejść na wegetarianizm musimy pamiętać o tym, że mięso zawiera wiele witamin, minerałów oraz innych ważnych dla naszego zdrowia substancji. W produktach roślinnych także znajdziemy te składniki. Dzisiejszy tekst będzie o tym, czym możemy zastąpić mięso.

W produktach mięsnych znajdziemy aminokwasy, tłuszcze nienasycone i nasycone, żelazo oraz witaminy A, B i D. Poniżej podane są produkty wegetariańskie, które posiadają te substancje.

AMINOKWASY: jaja, sery, produkty zbożowe, kukurydza, mleko, brukselka, brokuły, szpinak, warzywa strączkowe, banany, nabiał, ryż, orzechy, migdały, sezam, siemię lniane.

TŁUSZCZE NIENASYCONE: orzechy, ziarna, nabiał, jaja.

TŁUSZCZE NASYCONE: masło, śmietana, mleko, ser żółty, kakao, oleje, oliwa z oliwek.

ŻELAZO: melasa, fasola, płatki śniadaniowe wzbogacane żelazem, brokuły, groch, szpinak, suszone morele, rodzynki, pestki, dyni, tymianek, mak, orzechy.

WITAMINA A: mleko, sery, jaja, masło, brokuły, marchew, papryka, pomidor, brzoskwinia, śliwka.

WITAMINA B: ziemniaki, dynie, słonecznik, sezam, jajka, fasola, nabiał, rośliny strączkowe, ryż, suszone owoce, sery, otręby, drożdże, kukurydza, arbuz, banany, melony, grejpfruty, brzoskwinie, winogrona, kalafior, buraki, pomidory, marchew, kasza, śliwki, morele, jabłka, pieczywo, kiwi, truskawki, orzechy, sałata.

WITAMINA D: jaja, margaryna, tran, masło, jogurty wzbogacone o tą witaminę.
 

 
Witam.

Dość długo zbierałam się do napisania tego wpisu. Myślałam jak się przedstawić, jak opisać zawartość bloga itp. W końcu zebrałam myśli oraz siły i piszę.

A więc od początku:
Nazywam się Julia. Mam 14 lat. Mimo dość młodego wieku jestem wegetarianką oraz anarchistką. Wiem jak to śmiesznie może zabrzmieć, ponieważ większość osób w moim wieku nawet nie wie co znaczy anarchizm. Ale ja jestem trochę inna niż większość .

Blog ma za zadanie nakłaniać do zostania wege. Będę przedstawiała ciekawe przepisy i zalety bycia wegetarianinem. Proszę o wyrozumiałość, ponieważ to pierwsza moja strona tego typu.